Mango title

Mango

Sluit je ogen, neem een hap van een mango en waan je even op een tropisch eiland. Mango groeit van nature namelijk in warme gebieden, zoals Zuidoost-Azië en India. Maar gelukkig is deze exotische steenvrucht ook in Nederland verkrijgbaar. Wij zijn er bij Dr.Veggie dol op. Mango is een gezond product, boordevol vitaminen en mineralen en een echte smaakmaker in onze verse sappen.

Benieuwd naar de voedingswaarde van mango en wil je weten waar mango goed voor is? Wij informeren je graag over een van onze favoriete ingrediënten.

Mango informatie

Voedingswaarden (per 100 gram)

Energie

66 kcal
Vet 0,2 gram
Waarvan verzadigd 0 gram
Koolhydraten 14,3 gram
Waarvan suikers 13,9 gram
Vezels 1,6 gram
Eiwit 0,6 gram
Zout <0,1 gram

 

Vitaminen en mineralen

Vitamine A
Vitamine B6
Vitamine C
Vitamine E
Calcium  
IJzer  
Kalium  
Koper  
Magnesium  
Zink  

Hoe gezond is mango?

Mango is reuze gezond. In 100 gram mango - dat is nog minder dan één hele vrucht - zit al genoeg vitamine C voor een hele dag. Dat is fijn, want vitamine C is een van de belangrijkste voedingstoffen voor een sterk immuunsysteem. Met een hoge weerstand ben je minder vatbaar voor ziekteverwekkers en voel je je fit en gezond. Daarnaast bevat mango ook vitamine A, vitamine B6 en vitamine E én is de vrucht rijk aan mineralen.

Bovendien heeft mango een hoge voedingswaarde. Eén mango bevat 185 kilocalorieën en veel vezels. Daardoor heeft het een positief effect op je spijsvertering en voel je je sneller verzadigd. Ook top: de enzymen in mango helpen je lichaam eiwitten sneller af te breken en om te zetten in aminozuren. Daar krijg je sterke spieren van en uiteindelijk ook weer meer energie! Dat alles maakt mango met recht een gezond en verantwoord tussendoortje.

Waar is mango goed voor?

De vitamine A en C in mango zijn goed voor een optimaal herstel van je huid. De vezels zorgen naast een verzadigd gevoel ook voor een goede spijsvertering. En de hoeveelheid vitamine E in mango heeft een positief effect op je uithoudingsvermogen en libido. Ook de hoeveelheden kalium en magnesium in mango dragen hieraan bij. Verder bevat mango glutaminezuur, wat bijdraagt aan een beter geheugen. 

De hoeveelheid ijzer in mango helpen je om je ijzertekort aan te vullen. Daarmee is het een goede aanvulling op - of zelfs een alternatief voor- vlees. Verder verlaagt de dosis pectine in combinatie met vitamine C je cholesterolgehalte. Kalium helpt je bloeddruk te reguleren. En de antioxidanten in mango’s zijn goed, omdat zij de zogenaamde vrije radicalen aanvechten. Zo helpt mango op de lange termijn ook kanker of hart- en vaatziekten te voorkomen. 

Onze sappen met mango

Bekijk onze sappen met mango