Dr.Veggie groentesappen kennismakingsbox

Het eten van minimaal 250 gram groente is voor velen van ons een hele opgave. Met alleen het eten van groenten bij je avondeten is het namelijk erg lastig om aan die 250 gram te komen. Kies daarom voor de groentesappen van Dr.Veggie. Onze groentesappen bevatten 270 gram groenten per flesje, waardoor jij elke dag met gemak aan je dagelijkse hoeveelheid groente komt.

Die 250 gram groente per dag wordt namelijk niet voor niets geadviseerd. Groente heeft namelijk vele voordelen. Zo bevat het weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen en draagt het bij aan een goede gezondheid. Onze groentesappen helpen je bij het binnenkrijgen van voldoende groente. Waarom dat zo belangrijk is? Wij geven je 5 voordelen van het drinken van groentesap.

1 Variatie in vitaminen

Variatie is belangrijk en ook nodig om niet op je eten uitgekeken te raken. Iedere groente heeft weer andere vitamine en mineralen in zich. Zo is spinazie een bron van ijzer en bevat wortel zeer veel vitamine A. Om voldoende verschillende voedingsstoffen binnen te krijgen is het belangrijk af te wisselen in je groente. Met het drinken van groentesappen wordt dit heel eenvoudig. Wij hebben groentesappen van allerlei verschillende soorten groenten. Eet jij wel veel paprika, maar eigenlijk maar zelden pastinaak? Kies dan voor een groentesap met pastinaak, zodat je lekker veel verschillende vitamine en mineralen binnenkrijgt.

2 Makkelijk

Eerlijk is eerlijk, het eten van 250 gram groenten is zo makkelijk nog niet. Een stukje komkommer of wat snackwortels als tussendoortje helpen natuurlijk zeker mee. Maar om 250 gram groente binnen te krijgen moet je als avondeten een hele stronk broccoli eten. Met één groentesapje krijg je 270 gram groente binnen. Zo heb je direct genoeg groente binnen en kost het je bijna geen tijd.

Let op. Het is natuurlijk geen vervanging voor een gezonde avondmaaltijd. Zie de groentesappen als een aanvulling op een gezonde en evenwichtige levensstijl.

3 Betere opname van voedingsstoffen

Als je groente eet dan heeft je lichaam tijd nodig om de voedingsstoffen te scheiden en op te nemen. Het niet goed kauwen op je voedsel of problemen met je spijsvertering kan hier negatieve invloed op hebben. Bij groentesappen is dat niet zo. De nutriënten in de groentesappen zijn makkelijker opneembaar dan uit bijvoorbeeld gewone groenten.

Als je de groentesap een kwartier voordat je iets eet neemt, kan je lichaam de voedingsstoffen optimaal opnemen. Het je last van een moeilijke spijsvertering? Dan doe je er goed aan om de sap een uur na het eten te nemen.

4 Meer energie

Er zijn er verschillende vitamines en mineralen die van invloed zijn op je energiehuishouding. Voor de B vitamines, vitamine C, ijzer en magnesium houden je energieniveau op pijl. Deze vitamines en mineralen vind je in grote hoeveelheden terug in onze groentesappen. Het drinken van deze sappen houdt je energieniveau dan ook op peil en geven je een fit en opgewekt gevoel.

5 Mooiere huid

Er zijn natuurlijk genoeg crèmes en andere producten te vinden die onze huid beloven te doen stralen, maar als je vervolgens nog steeds chocolade eet dan komen er ook nog steeds puistjes. Door gezonder te eten zal ook onze huid opknappen. Het drinken van groentesappen ondersteund het lichaam dus van binnenuit. De sappen bevatten vitamines A, B, C en E die helpen je huid te herstellen en te beschermen. Ook je haar en nagels voelen zich goed bij deze vitamines en mineralen. Ijzer, zink en koper zorgen voor mooie en sterke haren en nagels.

Geniet van de voordelen van groentesap

Wil jij ook genieten van alle voordelen die onze groentesappen te bieden hebben en je lichaam voeden met de juiste voedingsstoffen? Begin dan met het drinken van groentesappen. Je voelt je energieker en gezonder en de sappen zijn nog lekker uit. Met welke sap begin jij?