Blog

  1. Zomerse groenten en hun voordelen

    Zomerse groenten

    Kook in de zomer met groenten van het seizoenen en je bent niet alleen gezond, maar ook milieuvriendelijk bezig. Door te eten wat er beschikbaar is in eigen land, hoeven je geliefde ingrediënten namelijk niet verscheept te worden vanuit verre oorden. Benieuwd naar de Nederlandse zomer groenten? We zetten er in dit artikel een aantal voor je op een rij en vertellen je meteen wat hun voordelen zijn!

    Lees meer »
  2. Mag je water drinken tijdens een detoxkuur?

    water drinken bij detox sapkuur

    Je hebt een doel voor ogen en detox is een prima middel om dit doel te bereiken. Dus je bestelt een detoxbox voor 3, 5 of 7 dagen en gaat je doelstelling vol goede verwachtingen tegemoet. Dagelijks bijna 2 liter aan groentesappen binnenkrijgen, zou voldoende vocht moeten zijn. Je zou veronderstellen dat dorst daarom ook geen probleem is. De vraag is echter; doe je er verstandig aan om tijdens een detoxkuur water te drinken? En hoe zit dat met het nuttigen van andere drankjes?

    Lees meer »
  3. 10 tips om meer groenten te eten

    Veel groente op keukenblad

    Wil jij meer groente eten en ben jij op zoek naar de beste groente tips? Laat je inspireren door onze top 10 tips om meer groente te eten. Van kleurrijk koken tot snacken met groenten. Zo wordt groente eten een makkie. 

    Lees meer »
  4. Hoeveel gram groente per dag moet je eten?

    Hoeveel gram groente per dag moet je eten?

    Vroeger was de regel altijd: eet 200 gram groente en 2 stuks fruit per persoon per dag. Inmiddels zijn de regels niet meer zo zwart/wit. Het is vooral erg belangrijk dat je voldoende groente eet, omdat dit goed is voor de gezondheid. Volgens het Voedingscentrum is 250 gram groente per dag voldoende, maar we gaan nu meer richting de 300 gram. Uiteraard is het van belang om je groente inname aan te vullen met fruit aangezien je ze beide nodig hebt om gezond te zijn en te blijven.

    Lees meer »
  5. Wat te eten voor het sporten: groente, fruit of iets anders?

    voeding en sport

    Een zware maaltijd eten voor het sporten, is geen goed idee. Want dat ligt te zwaar op de maag. Maar zonder eten hoge inspanningen leveren, is ook geen optie. Denk naast makkelijk verteerbare maaltijden met bijvoorbeeld zilvervliesrijst, volkoren pasta en bruin brood ook eens aan groenten en fruit voor je training. In dit artikel vertellen we je graag welke groenten en fruit je het beste kunt eten voor het sporten. Zo heb jij voldoende energie tijdens de training en zorg je voor een snelle spieropbouw achteraf.

    Lees meer »
  6. Vezelrijk fruit: 7x fruit met veel vezels

    vezelrijk fruit

    Vezels dragen bij aan een goede spijsvertering, bezorgen je een verzadigd gevoel na het eten én verminderen de kans op allerlei nare kwalen. Zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en darmkanker. Per dag heb je zo’n 30 tot 40 gram voedingsvezels nodig. En een van de manieren om die binnen te krijgen, is door fruit met veel vezels te eten. Om je op weg te helpen stellen wij graag een rijtje vezelrijk fruit voor je samen. Zo haal je eenvoudig de juiste fruitvezels in huis.

    Lees meer »
  7. Wat is het verschil tussen verzadigd en onverzadigd vet?

    verzadigde en onverzadigde vetten

    Voedingsmiddelen bevatten over het algemeen twee soorten vetten: verzadigde en onverzadigde vetten. Maar wat is nu precies het verschil tussen verzadigde en onverzadigde vetten? Van welke kun je beter wat meer eten, en van welke juist minder? En in welke producten vind je de beide vetten? In dit artikel vertellen we alles over het verschil tussen verzadigd en onverzadigd vet. 

    Lees meer »
  8. 5 tips om van je suikerverslaving af te komen

    suikerverslaving

    Je bent op dieet of let bewuster op je eetpatroon. De hele dag heb je gezond gegeten en het dieet vol kunnen houden. Na het avondeten plof je op de bank en jouw favoriete tv-programma staat aan. Je krijgt zin om iets te snacken, maar het enige waar je zin in hebt en waar je aan kunt denken is zoetigheid. Koekjes, chocolade, snoep, ijs, etc, als er maar suiker in zit. Je krijgt er geen genoeg van en je beseft dat je een suikerverslaving hebt. Maar ja, een suikerverslaving hoe pak je dat aan? 

    Lees meer »
  9. Stappenplan om te gaan detoxen

    Detox schema sapkuur Dr.Veggie

    Ontgiften of detoxen is een bekende term voor "Het reinigen van het lichaam door er de afvalstoffen of gifstoffen uit te verwijderen".

    Er zijn tal van verschillende methodes om je lichaam te ontdoen van afvalstoffen. Met een sapkuur als voorbeeld nemen we je mee in het proces voor een optimaal resultaat.

    Lees meer »
  10. De impact van gezonde voeding op de hersenen

    De impact van gezonde voeding op de hersenen

    “Fuel for the brain”. Het is een quote die wel eens gekscherend bij een foto van lekker eten wordt gezet op sociale media. Maar wist je dat hier een kern van waarheid in zit? Gezonde voeding heeft een positieve impact op de hersenen. Zo is voeding een natuurlijk middel dat vergeetachtigheid kan tegengaan. Vitamines zijn goed voor je geheugen. Benieuwd wat je dan zoal in het belang van je hersenen kunt eten? We vertellen je in dit artikel álles wat je moet weten over voeding voor de hersenen.

    Lees meer »