Blog

  1. Calciumtekort: Het belang van calcium

    4 sappen van Dr.Veggie in de koelkast

    Calcium is een essentieel mineraal voor de opbouw en het onderhoud van de botten en tanden. Als je langere periode onvoldoende calcium binnen krijgt, dan kan dit leiden tot een calciumtekort. Met als gevolg verzwakte botten en meer kans op botbreuken. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Maar hoe weet je nu of je genoeg calcium binnen krijgt en uit welke voeding halen we calcium?

    Lees meer »
  2. Zink in voeding: Waar is zink goed voor en hoeveel heb je dagelijks nodig?

    Gembershots van het merk Dr.Veggie in de koelkast

    Zink is essentieel voor een goede gezondheid. Van een goede werking van het immuunsysteem tot de opbouw van eiwitten. En van de groei van je haar tot een goed geheugen. Zink is het mineraal dat we nodig hebben. Benieuwd in welke voedingsmiddelen je zink kunt terugvinden en hoeveel je hier dagelijks van nodig hebt? Wij vertellen het je graag.

    Lees meer »
  3. Heb je extra vitamine D nodig in de winter?

    Twee groentesappen van Dr.Veggie in een tas

    De dagen worden korter, donkerder en kouder. Veel mensen hebben tijdens de winter moeite om uit bed te komen en voelen zich lusteloos. Dit kan komen door het koude sombere weer, maar dit gevoel kan ook voortkomen uit een vitamine D tekort. Als de zon niet schijnt is het lastig om voldoende vitamine D binnen te krijgen. In dit artikel lees je hoe je toch voldoende vitamine D binnen krijgt tijdens de wintermaanden.

    Lees meer »
  4. 5 voordelen van groentesap

    Dr.Veggie groentesappen kennismakingsbox

    Het eten van minimaal 250 gram groente is voor velen van ons een hele opgave. Met alleen het eten van groenten bij je avondeten is het namelijk erg lastig om aan die 250 gram te komen. Kies daarom voor de groentesappen van Dr.Veggie. Onze groentesappen bevatten 270 gram groenten per flesje, waardoor jij elke dag met gemak aan je dagelijkse hoeveelheid groente komt.

    Die 250 gram groente per dag wordt namelijk niet voor niets geadviseerd. Groente heeft namelijk vele voordelen. Zo bevat het weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen en draagt het bij aan een goede gezondheid. Onze groentesappen helpen je bij het binnenkrijgen van voldoende groente. Waarom dat zo belangrijk is? Wij geven je 5 voordelen van het drinken van groentesap.

    Lees meer »
  5. 7 tips om je metabolisme een boost te geven

    Groentesap met paprika van Dr.Veggie

    Sommige mensen lijken alles te kunnen eten zonder maar een gram aan te komen, terwijl anderen al aankomen met het eten van een extra boterham. Wanneer je probeert af te vallen speelt je metabolisme een belangrijke rol. Wat je metabolisme precies is en hoe je deze een boost geeft? Wij vertellen je er alles over.

    Lees meer »
  6. Herfst detox

    Sapbox arrangement

    Het weer is omgeslagen en we hebben de zomer en alle barbecues die daarbij horen achter de rug. Het is tijd om de draad weer op te pakken en los te komen van alles wat we niet meer nodig hebben. De herfst is dan ook het perfecte moment voor een detox. Zo geef je je lichaam wat extra weerstand, energie en vitaliteit om de winter fitter door te komen.

    De bomen laten hun bladeren los in de herfst en zo is het ook voor ons goed om onze zomerkilo’s los te laten. Het is niet alleen goed om ons lichaam tijdens een najaars detox kuur wat rust te geven, ook onze geest kan zo nu en dan wel wat rust gebruiken.

    Lees meer »
  7. Bietensap en sporten

    Rode bieten groentesap van Dr Veggie en een bokshandschoen

    Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat Rode bietensap sporters helpt om hun vermogen te vergroten én om sneller hun piekvermogen te bereiken. Dit geldt voor amateursporters als voor topsporters. Het drinken van rode bietensap voor het sporten zorgt dus op verschillende niveaus voor een prestatieverhogend effect. Hoe dat precies zit, leggen we graag aan je uit.

    Lees meer »
  8. Groenten met veel ijzer

    Vier groentensappen van Dr Veggie met veel ijzer

    Een gemiddelde volwassene heeft dagelijks zo’n 16 tot 11 milligram ijzer nodig. IJzer is belangrijk voor de vorming van hemoglobine, een onderdeel van rode bloedcellen dat op haar beurt weer de zuurstof door ons lichaam vervoert. Ook zorgt ijzer voor meer energie, een gezond kleurtje in je huid én een betere conditie. Daarnaast voorkomt het rusteloze benen en een slechte concentratie. Reden genoeg dus om veel ijzer te eten. We vertellen je daarom graag in welke groenten veel ijzer zit.

    Lees meer »
  9. Verschil slowjuicer en sapcentrifuge

    Arangement van verschillende soorten groentesappen

    Zowel met een slowjuicer als met een sapcentrifuge kun je verse sappen bereiden. Maar er zitten wel degelijk verschillen tussen beide keukenapparaten. Bijvoorbeeld in de snelheid van de juicer, de helderheid van het sap dat eruit komt en de kosten in aanschaf. We vertellen je graag meer over het verschil tussen een sapcentrifuge en slowjuicer.

    Lees meer »
  10. Hoe wordt spirulina gekweekt?

    Dr Veggie groentesappen met spirulina

    Spirulina is een blauwgroene alg, die bekend staat om de vele gezondheidsvoordelen. Het bevordert een snel spierherstel, verlaagt het cholesterolgehalte en helpt het de suikerspiegel te reguleren. Spirulina geeft energie, versterkt het immuunsysteem én helpt je lichaam te ontgiften. Maar zoals met alles, is het belangrijk om te weten wat je eet. 

    Lees meer »