Blog

  1. Ontslakken: zó werkt het ontslakken van je lichaam

    Gezonde thee, gember en honing

    Geen tijd om te ontspannen, gezond te koken of een rondje te wandelen? Onze Westerse levensstijl zorgt ervoor dat we zo nu en dan even een stapje terug moeten doen. Het lukt ons niet altijd om alle afvalstoffen uit ons lichaam goed te verwerken. In dit artikel vertellen we je meer over het belang van ontslakken en hoe je dat precies kunt aanpakken.

    Lees meer »
  2. Tips om je lever te ontgiften op een natuurlijke wijze

    Groentesap van Dr.Veggie wordt gedronken door een vrouw

    Heb je een avondje doorgehaald en voel je dat je lijf druk bezig is met het verwerken van alle alcohol die je hebt gedronken? Tijd om de lever te ontgiften! Dit orgaan heeft je lichaam namelijk hard nodig om allerlei andere belangrijke functies te vervullen. Lees hier meer over het belang en ontgiften van je lever. 

    Lees meer »
  3. Welk dieet past bij mij? Ontdek het hier

    Welk dieet past bij mij? Ontdek het hier

    Wil je graag afvallen en vraag je je af: welk dieet past bij mij? Lees dan snel dit artikel. Hierin zetten we alle soorten dieet voor je op een rij. Zodat je weet welke diëten er zijn en jij kunt bepalen welk dieet het beste bij jouw doelen past. Van een eiwitdieet tot een sapdieet. Allemaal hebben ze net een andere invulling én een ander resultaat. Ontdek het hier!

    Lees meer »
  4. Wat zijn Antioxidanten en vrije radicalen: dit moet je weten

    Antioxidanten biet fruit groenten

    Antioxidanten en vrije radicalen, het zijn twee termen die vaak in één zin worden genoemd. Ze zijn dan ook onlosmakelijk met elkaar verbonden. In dit artikel vertellen we je alles wat je hierover moet weten. Wat zijn antioxidanten, wat doen antioxidanten en waar zitten antioxidanten in? Maar ook wat zijn vrije radicalen en wat hebben de twee met elkaar te maken?

    Lees meer »
  5. Zomerse groenten en hun voordelen

    Zomerse groenten

    Kook in de zomer met groenten van het seizoenen en je bent niet alleen gezond, maar ook milieuvriendelijk bezig. Door te eten wat er beschikbaar is in eigen land, hoeven je geliefde ingrediënten namelijk niet verscheept te worden vanuit verre oorden. Benieuwd naar de Nederlandse zomer groenten? We zetten er in dit artikel een aantal voor je op een rij en vertellen je meteen wat hun voordelen zijn!

    Lees meer »
  6. Mag je water drinken tijdens een detoxkuur?

    water drinken bij detox sapkuur

    Je hebt een doel voor ogen en detox is een prima middel om dit doel te bereiken. Dus je bestelt een detoxbox voor 3, 5 of 7 dagen en gaat je doelstelling vol goede verwachtingen tegemoet. Dagelijks bijna 2 liter aan groentesappen binnenkrijgen, zou voldoende vocht moeten zijn. Je zou veronderstellen dat dorst daarom ook geen probleem is. De vraag is echter; doe je er verstandig aan om tijdens een detoxkuur water te drinken? En hoe zit dat met het nuttigen van andere drankjes?

    Lees meer »
  7. 10 tips om meer groenten te eten

    Veel groente op keukenblad

    Wil jij meer groente eten en ben jij op zoek naar de beste groente tips? Laat je inspireren door onze top 10 tips om meer groente te eten. Van kleurrijk koken tot snacken met groenten. Zo wordt groente eten een makkie. 

    Lees meer »
  8. Hoeveel gram groente per dag moet je eten?

    Hoeveel gram groente per dag moet je eten?

    Vroeger was de regel altijd: eet 200 gram groente en 2 stuks fruit per persoon per dag. Inmiddels zijn de regels niet meer zo zwart/wit. Het is vooral erg belangrijk dat je voldoende groente eet, omdat dit goed is voor de gezondheid. Volgens het Voedingscentrum is 250 gram groente per dag voldoende, maar we gaan nu meer richting de 300 gram. Uiteraard is het van belang om je groente inname aan te vullen met fruit aangezien je ze beide nodig hebt om gezond te zijn en te blijven.

    Lees meer »
  9. Wat te eten voor het sporten: groente, fruit of iets anders?

    voeding en sport

    Een zware maaltijd eten voor het sporten, is geen goed idee. Want dat ligt te zwaar op de maag. Maar zonder eten hoge inspanningen leveren, is ook geen optie. Denk naast makkelijk verteerbare maaltijden met bijvoorbeeld zilvervliesrijst, volkoren pasta en bruin brood ook eens aan groenten en fruit voor je training. In dit artikel vertellen we je graag welke groenten en fruit je het beste kunt eten voor het sporten. Zo heb jij voldoende energie tijdens de training en zorg je voor een snelle spieropbouw achteraf.

    Lees meer »
  10. Vezelrijk fruit: 7x fruit met veel vezels

    vezelrijk fruit

    Vezels dragen bij aan een goede spijsvertering, bezorgen je een verzadigd gevoel na het eten én verminderen de kans op allerlei nare kwalen. Zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en darmkanker. Per dag heb je zo’n 30 tot 40 gram voedingsvezels nodig. En een van de manieren om die binnen te krijgen, is door fruit met veel vezels te eten. Om je op weg te helpen stellen wij graag een rijtje vezelrijk fruit voor je samen. Zo haal je eenvoudig de juiste fruitvezels in huis.

    Lees meer »